Monday 6 November 2017

අධ්‍යාපන පර්යේෂණ මිතුරු ශෛලියෙන් - (1) නිරීක්ෂණය

අධ්‍යාපන පර්යේෂණ මිතුරු ශෛලියෙන් - (1)  නිරීක්ෂණය
කැනඩාවේ සිටින නිසා ශ්‍රී ලංකාවේ අධ්‍යාපන පර්යේෂණ පිළිබද වැඩමුඵවකට සහභාගි වීමේ අවස්ථාව දැන් නැත. එහෙයින් එකී වැඩමුඵවල දී මා පර්යේෂණ හදුන්වා දීමට- වෙසෙසින් නිරීක්ෂණය හදුන්වා දීමට- භාවිත කළ ක්‍රමයක් මෙසේ පෙළ ගස්වමි.
1 වෛජියන්තිමාලා රගපාන අාම්රපාලි චිත්‍රපටයේ ඇති ගීතයක තත්පර 42ක දර්ශනය නරඹන්න. නරඹා මා අසන ප්‍රශ්න දෙකට පිළිතුරැ දෙන්න
අසන ප්‍රශ්න දෙක මෙසේ ය.
      අ) මේ දර්ශනයේ කී දෙනකු පෙනී සිටියා ද?
     ආ) ප්‍රධාන රංගනය කළ නිළිය, වෛජියන්තිමාලා කී සැරයක් ඇස් පිල්ලම් ගැසුවා ද?
පළමු ප්‍රශ්නය ඇසීමෙන් අපේක්ෂා කරනුයේ නිරීක්ෂණය කරන විට සමස්තය නිරීක්ෂණය කරන්නේ දැයි විමසීම ය. නිරීක්ෂණයේ දී සමස්තය මෙන් ම සුවිශේෂී දේ ද හදුනා ගැනීමේ හැකියාව පර්යේෂකයකු ලබා ගත යුතු ය. සුවිශේෂී දෑ නිරීක්ෂණය කළා දැයි දැන ගැනීමට දෙ වන ප්‍රශ්නය අසනු ලැබේ. 

2. මෙවන් වීඩියෝ පටයක් මේ ක්‍රියාකාරකමේ දී භාවිත කරනුයේ පර්යේෂණයක් කරන අයගේ අවධානය විකෘති කරන සාධකත් තිබෙන බව පෙන්වන්නට ය. එම සාධක නිසා සමස්තය හෝ සුවිශේෂ කරුණු දෙස, පර්යේෂණාත්මක ව නො ව, වෙනත් හැගීම්-ඇලීම් මත නිරීක්ෂණයට පෙලඹීමක් පර්යේෂකයාට ඇති විය හැකි බව පෙන්වා දීමට ය. 

3. මේ ක්‍රියාකාරකම භාවිතයේ යොදන විට, මා විවිධ වැඩමුඵවල දී ලද අත්දැකීම වනුයේ, කිසි දු අයකු නිවැරදි ව පිළිතුරු ලබා නොදීමයි. එමගින් පැහැදිලි වූයේ ද පර්යේෂණයක් කරන විට හා එහි දී නිරීක්ෂණය කරන විට සමස්තය සහ සුවිශේෂය දැකීම යන සංකල්ප සංවර්ධනය ව නැති බවත් නිරීක්ෂණය කරන අයගේ අවධානය විකෘති කරන සාධක, නිරීක්ෂණයට භාජනය වන දෙයෙහි තිබෙන බවත් ය. සමස්තය හෝ සුවිශේෂ කරැණු දෙස පර්යේෂණාත්මක ව නො ව වෙනත් හැගීම්-ඇලීම් මත නිරීක්ෂණයට පෙලඹීමක් පර්යේෂකයාට ඇති වන බව ද පැහැදිලි විය. ටෙලි නාට්‍යයක් නරඹන විට ඔහේ බැලීමේ පුරැද්ද ප්‍රෙක්ෂකයනට වේ. බැලීම (Look) සහ නිරීක්ෂණය (Observation) අතර වෙනසක් ඇති බව ද මේ ක්‍රියාකාරකමින් පැහැදිලි කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.

4. පළමු වර නිවැරදි පිළිතුරු නො ලද විට වැවත වරක් දර්ශනය පෙන්වූ විට පළමු වන ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු නිවැරදි ව ලැබේ. එහෙත් දෙ වන ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු නිවැරදි ව නො ලැබේ. ඊට හේතුවක් වනුයේ 'කී සැරයක් ඇස් පිල්ලම් ගැසුවා ද?' යන පැණය නිවැරදි ව තේරුම් නොගැනීමයි. වෛජියන්තිමාලා ඇස් වැසීම සහ ඇසි පිල්ලම් ගැසීම යන ක්‍රියාකාරකම් දෙකින් කරනුයේ ඇස් වැසීම ය. එහෙත් එය ඇස් පිල්ලම් ගැසීමක් ලෙස බොහෝ අය වැරදි ලෙස දකිති. මේ අනුව නිරීක්ෂණයේ දී ප්‍රශ්නය නිවැරදි ව තේරුම් ගැනීමටත් නිරීක්ෂණය ඒ පදනම මත සුවිශේෂී ව කිරීමටත් අවශ්‍ය හුරුව ද ක්‍රියාකාරකමින් ලබා දීමට අපේක්ෂිතයි.




No comments:

Post a Comment